2012. június 14., csütörtök

Lövészet

Amikor megtudjuk, miért hiszi azt Oroszország, hogy ő tanította meg a lövészet művészetére Finnországot. 
(Hogy én hogy utálom a címeimet és a leírásaimat...)


Lélegzetrabló élmény volt, amikor először rúgott vissza úgy istenigazából a puska. Olyan érzés volt, mintha lebénulna a bal válla; az egész egy merő zsibbadás volt, majd jött a tompa fájdalom. Hallgatnia kellett volna Oroszországra, amikor azt javasolta a férfi, hogy fogja be rendesen a hóna alá a fegyver végét, különben nagyot rúg.

Finnország fájdalmas fintorral dörzsölgette a vállát, és lerakta a puskát. Oroszország hozta ide őt gyakorolni, mert egyszer látta, hogy a fiú egész jól lő a pisztollyal.

Viszont magának a lövésnek pozitív eredménye volt – már elsőre eltalálta a fellőtt agyaggalambot, s az másodpercek tört része alatt hullott ezernyi darabra, hogy aztán szétszóródjon a néptelen mezőn.

– Szép lövés volt, Tino – dicsérte meg Oroszország, és meglapogatta a vállát. Finnország fájdalmasan felszisszent. – Látod, ezért mondtam, hogy normálisan tartsd azt a puskát, így – azzal mögé állt és megmutatta, hogyan kellene helyesen tartani azt. Tino elszántan bólintott, mint egy mintadiák, és Ivan a hajítógéphez sietett, hogy felküldjön egy újabb galambot célpontul.

A gyakorlás előrehaladtával Oroszország megállapította, hogy Finnországnak félelmetes tehetsége van a lövészethez. Talán még abból a korból maradt meg, amikor vándorolt, íjjal és nyíllal vadászott; mindenesetre a legtöbb korongot eltalálta, és Oroszország egész büszke volt rá.

Miután végeztek, Tino remegő kézzel tette le a puskát, és lerogyott a fűbe. A válla sajgott, és egy kicsit szédült a puskapor tömény illatától. Ivan leült mellé és az ölébe húzta őt. A finn fáradtan hajtotta a fejét az orosz vállára.

– Remélem, hogy sosem lesz szükségem erre a művészetre… Ugye nem lesz rá szükségem, Venäjä?

– Persze, hogy nem lesz, kicsi Finnország…

4 megjegyzés:

  1. Sziaa!
    Remélem nem baj, hogy kommentelek *emberfóbiás és fél minden ismeretlentől*. No de hát ha baj, ha nem márpedig fogok!
    Roro barátosnőnk ajánlotta a blogod, de már előtte is olvastam a műveid, más oldalakon, viszont itt elolvastam az összeset. Mit mondjak....NAGYON TETSZETTEK *---*. Csak féltem őket kommentálni :$
    No, de ha már vettem a (nem létező)bátorságom és ide írok akkor eztet véleményezzük bővebben....
    Hátezvalamifantasztikusanírtócukiszerintem. Egyszóval..tetszik! Szeretem az írásstílusod, és bár nekem ezzel a párossal bajom van(Tino maradjon csak az ő kis férjecskéjével!) ez igazán tetszett! Viszont most mennek kell vagy elkések jelnyelvről OO Remélem nem baj, hogy írtam, hogy olvastam, hogy erre jártam...Ha baj ha nem továbbra is fel fogok járni és elolvasni az irományaid :D
    Üdvözletét,gratulációját,és még sok egyéb jó dolgot küldi:Lejla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :3 *integet majd leesik a székről, de amúgy ő is emberfóbiás és képtelen idegenekhez odamenni*
      Örülök, hogy tetszenek az írásaim, remélem, hogy ez továbbra is így lesz. :) Sose baj, ha írsz kritikát, sőt nekem feldobod ezzel a napomat! :D
      Nekem a RusFin úgy jött, hogy megláttam együtt őket egy fanarton... aztán egy Finnország történelméről szóló könyv meggyőzött, amikor utána olvastam a dolognak. :D Nekem kicsit olyan szerepet játszik Ivan, mint aki előhozza Tinóból a rejtett énjét; néha jó otthagyni a SuFin idilliségét. :) Ami ugyebár történelmileg pontatlan, de ezt elnézzük a szerzőnek. xDD
      Nagyon köszönöm, hogy írtál, várlak továbbra is sok szeretettel! ^^ Puszi, Susie

      Törlés
  2. *morcos, 1: nem ő kommentált elsőnek, 2: a kommentet olvasta, és felhuzta mqgat, hogy finnie maradjon a férjénél....*
    Enyim, nekem, és igen is Russia miatt lett Finnie amilyen.... Ha nincs Russia, akkor most is csak egy kisfiú lenne "Su szoknyája alatt"......... Ez igy jó, ahogy van >:T
    *aludnia kéne*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezért kommentelj rögtön az olvasás után. xD
      Nem hiszem, hogy akkor is csak egy kisfiú lenne Sve szoknyája mellett, ahogy fogalmaztál. Nagyon sokat gondolkoztam ezen a témán (még egy alternatív történelmi regény is eszembe jutott, de nincs elég merszem megírni, és még több utána nézést igényelne, valószínűleg a kedélyeket is eléggé felborzolnám vele), és tekintve azt, hogy a 18-19. században Közép-Európában sorozatban zajlottak le a forradalmak (Párizs, Bécs, Pozsony, Budapest... és szerintem még ki is hagytam valamit), nem hiszem, hogy a finnek nyugton maradtak volna, hogy ha a svédeknél maradtak volna. Előbb-utóbb autonómiát akartak volna (ezt ugyebár az oroszoknál megkapták... a svédeknél nem biztos, hogy megkapták volna). Ebben az időszakban bontakozott ki a nacionalizmus is, a "kis" nemzetek felébredtek és saját államiságot akartak, fejlesztették a nyelvüket...
      Kétségtelen, hogy Oroszország mennyire hozzájárult ahhoz, hogy Finnországból az legyen, ami most, egy fejlett, önálló, észak-európai ország. De lehet, hogy Ivan nélkül is ment volna, ki tudja.
      Bocsi a mini törióráért, kikívánkozott belőlem.
      És tudom, hogy te rusfines vagy, de attól a SuFin még ott van és létezik, ha valaki ezt szereti jobban, akkor ez van.

      Törlés