2012. június 23., szombat

Kalakukko

Igen, még élek, és 89 százalékos lett a föci érettségim, a szóbelim 100 százalékos~ *erre a részére büszke, mert nem hitte volna, hogy kihúzza a legjobb tételeket: Ázsia nagy szerkezeti egységeit és Japán gazdaságát*
Szóval most kaptok egy kis fluffot. SuFint. 

A teríték egyszerű és ízléses volt, de enyhén romantikus is; az asztalon egy kovácsoltvas gyertyatartó állt és halvány mécsesek égtek benne. Egy kósza szellő meghajlásra kényszerítette a lángjukat, a szomszédból pedig áthallatszott, ahogy valaki klarinétozik. Kellemes, koranyári este volt.

Ez a vacsora azon kivételes alkalmak egyike volt, amikor Finnország főzött – hiszen ő hívta meg Svédországot –, és mégsem nézett ki úgy az étel, mint egy nagy kupac… valami.

– Mindent a szakácskönyv szerint csináltam, szóval biztosan nem sikerült olyan rosszul… salmiakkit sem raktam bele, pedig nagy volt a kísértés – magyarázta Tino, míg lerakta az asztalra a vacsorát. A leves egy picit híg volt és ízetlen, a kalakukko pedig nagyon furcsán nézett ki elsőre; kívülről rozskenyérnek tűnt, de amint Finnország szétvágta, kiderült, hogy valami halféle van belesütve. Svédország bizalmatlanul méregette az adagját, de nem merte nyíltan megbökdösni, hogy vajon él-e még szerencsétlen sügér, nehogy megsértse vendéglátóját.

– Ez a savoiak étele, a kalakukko. Nem hittem, hogy ilyen jól fog sikerülni, sehol sem lett szenes és azt hiszem, hogy belül is rendesen átsült… – csicseregte Finnország, mire Svédország bólogatott. – Jó étvágyat!

Utólag a furcsa jelzővel tudta legjobban leírni az ételt. Végül is nem volt annyira rossz, de nem szeretett volna minden nap ilyet enni.

Amikor éppen nem volt tele a szája, Finnország levegővétel nélkül hadart, és a svéd figyelmesen hallgatta. Finnül beszélt, hiszen megtehette; az országok kölcsönösen megértették egymás nyelvét, még ha nem is ismerték azt (ez nem így volt az átlagemberekkel – ott már kellett egy közvetítő nyelv). Svédországnak nem tetszett, amikor először, réges-régen hallotta, túl kattogósnak és pörgősnek találta, de ahogy beleszeretett a fiúba, megkedvelte annak anyanyelvét is.

– Sve, figyelsz te rám? Egészen elbambultál… – váltott Tino hirtelen svédre.

– Persze – mondta engedelmesen, és egy kicsit feljebb tolta  az orrán a lecsúszott szemüveget.

– Túl sokat beszélek, igaz? Hadarok, és a felét nem lehet érteni… – Lesütötte a tekintetét, és bűntudatosan turkálta a villájával a tányérján lévő ételmaradékot.

– Tudok finnül. – Finnország felkapta a fejét.

– Tényleg? – ragyogott rá. – Mondj valamit kérlek.

Minä rakastan sinua, Suomi – bukott ki belőle az első mondat, ami eszébe jutott.

Tino először szóra nyitotta volna a száját, hogy kijavítsa a rossz helyen lévő szóhangsúlyokat (jellegzetesen germán hiba), aztán eljutott a tudatáig a mondat jelentése. Elkerekedtek a szemei.

– Tessék? – dadogta, mire Svédország megismételte. Mindketten mélyen elpirultak, Tino pedig továbbra sem tudott egy szót sem kinyögni.

– Ne haragudj – motyogta Svédország, és sietve felállt az asztaltól. – Nem kellett volna.

Finnország megszeppenve figyelte, ahogy Svédország kapkodva összeszedi a cuccait, és menni készül. A svéd már az ajtóban volt, mire Tino összeszedte magát annyira, hogy utána tudjon szaladni.

– Nem akarom, hogy elmenj! Én is téged…

Percekig álltak a küszöbön kipirultan, szavak nélkül. Egyikük sem mert mozdulni, végül Finnország lábujjhegyre emelkedett, megkapaszkodott Svédország vállában és megcsókolta őt.



A salmiakki egy finn sós cukorka, én nem tudom milyen, sajnos még nem kóstoltam, de mindenféle dolgot csinálnak vele (például vodkát is. xD): http://farm1.static.flickr.com/88/234041244_7815c027df.jpg
Minä rakastan sinua, Suomi. – Szeretlek, Finnország.

4 megjegyzés:

  1. Éljen Éljen Gratulálook!!:D Te nagyon profi vagy meg zseni :D (nekem meglett az ötös, csak mert az Alföld teljes mezőgazdaságát és a rá épülő iparokat kaptam *.*(hát igen...vaktérkép 2 meg 3..xD nem akarta megadni az ötöst így felelnem kellett)) Und megintcsak gratulálok :D Emelt/közép? Mindegy akkor is jó teljesítmény *.* Én már most parázok az érettségi miatt OO Matek emelt,fizika választott .-.(amúgy még 3-4év x3) Noteháát gratulálok és már megint rohadtsokat pofázok fölöslegesen......
    Ez valami nagyon cuki vooolt *.*
    Báár Finnie főztjét nem kóstolnám meg...(a halnak a szagát se bírom, ha meg van csinálva kajának emellett húst se nagyon eszek xd) a salmiakki jöhetne :D(minden aminek a nevében benne van, hogy cukor x3) megjegyzem: a karaktereket nagyon eltaláltad, de szerintem Sverige kicsit sokat beszélt, vagy magához képest megerőltette magát :D
    Összefoglalva tetszett mint eddig mindig :D
    Pussz: Lejla ^^

    Ui: az előző kettőt is olvastam, csak lustaság nagy úr, be kellett volna jelentkezni és köhömm...fogalmazzunk úgy, hogy energiatakarékos vagyok. Am tetszettek és a RusFin kicsit kiütött...Nemtudom..Egyéni RusFin képem van xD(de bírom a párost) a DenSu meg nagyon bejött pedig a pár nem a kedvencem :D Ott pontosan eltaláltál mindenkit *o* és én Nort még mindig sajnálom....
    Ui2: Bocsi, hogy mindig ennyit pofázok/írok, de sokat beszélős kislány vagyok ^^ És remélem nem fárasztala le mindig nagyon, és nem utálsz meg ezek miatt..ha igen szólj nyugodtan és hallgatok mindörökre!(szerintem nem sikerülne de na..) Am barátnőmnek köszönhetően bejelentkeztem, mert válaszolnom kellett a komijára amit nekem írt :D(valami borzalmas írópalánta vagyok, szerintem egy másik valóságban már megköveztek érte...)
    Viszont ha zavarlak engesztelésképp van sültwurstom meg dizsoni mustárom :D sőőt kakaóm is! Báár vigyázni kell vele, mert holland...
    Nya mostmár tényleg puszii ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia~

      Köszi~ :3 Középszint egyelőre csak, bár a föcitanárom azt mondja, hogy elég az is, mert kevesen jelentkeznek földrajzra (lehet, hogy oda fogok menni, még nem biztos xD) és felesleges emeltet csinálni... Majd meglátom~
      Matek emelt és fizika? Te atyajóég. xDD *ő nem tud számolni*

      Örülök, hogy tetszett. ^^
      Én is elég bizalmatlan vagyok Finnie főztjével szemben - nem nagyon vagyok oda a halért (ha muszáj, megeszem), de valószínűleg megkóstolnám, amit elém rak, mert nem akarnám megsérteni. :D
      Úgy vagyok Sve beszédével, hogy ennél jobban nem tudom és nem is akarom leredukálni. xD Az enyém elég bőbeszédű, ha olyanja van. :P A betűk, szótagok kihagyásának meg ellene vagyok, az angol nyelvű ficekben szörnyen el tudják túlozni és egyszerűen érthetetlen lesz, amit mond. Akcentusa van, azt' jónapot. :D

      Nekem is elég egyéniek a RusFinről az elképzeléseim, az átlag hetafan nem nagyon érti, mit szeretek benne. xD
      Tartozom egy vallomással: nagyon nem bírom a DenSut. xD A viking időnkben még elvagyok vele, de utána...

      Ugyan már, nagyon örülök, hogy írtál. ^^
      Puszillak~

      Törlés
  2. Hát igen ^^*vakargatja a kobakját mert ő még számológéppel se tud*
    Nos megnéztem Sverige beszédét a mangába(csak fél könyvespolcnyi tartalom borult rám....hála az égnem nem pont az Eragon trilógiám, angol szótárastul mert az agyonüt xD) és tényleg csak akcentusa van :D Bőbeszédű Sve...Hümmm...*az amerikai barátai akikkel ma angolon elbeszélgetett leszívták az agyát de bírja őket* KIRÁLY!:D furaa? IJESZTŐ OO egyszerűen tetszik xD
    Nálam minden ami yaoi, Russia(orosz második nyelv a középsuliba x3), Kuroshitsuji(hallom elkezdted nézni :D kíváncsi lennék tőled egy olyan fickre is..) és Hetalia :D meg persze Danmark or Sverige...(imádom azt a két országot *.* elvileg költözünk Svédhonba *.*) Tehát bírom a RusFint mert olyan cukik együtt :D(annyi RusFint olvasott, hogy sokat)
    Én is gyónok neked....én még a vikingidőkbe se bírom a DenSut >< a NorSve?*nem tud rövidíteni* meg egyenesen taszít valamiért....
    Megint bocsi a fárasztásért és megyek az új gyermeked alá is kommentelni pusszancs ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínűleg az én angol beszédem sokkal érthetetlenebb, mint Sveé... :D *az akcentus nélküli németre gyúr*
      Tanultam oroszul egy évig, akkor még nem szerettem, suliváltás miatt abba kellett hagynom... Az a furcsa, hogy azóta megszerettem, és ehhez semmi köze Ivankának, egyszerűen rájöttem, hogy megvan a maga szépsége~
      Esetleg még a Doctor whoból várható tőlem fic (elkezdtem egyet és muszáj befejeznem), mert nem akarok úgy járni, mint a HP-val - azt gyakorlatilag teljesen otthagytam és nagyon hiányzik... Nálam az átállás egy másik fandomra nagy hűhóval jár. Szóval a Hetában még elég hosszútávra tervezek. xD
      Most irigy vagyok rád, én is ki akarok költözni. xD Nem feltétlenül Svédországba (Izland a nagy álmom), de mindenképpen valahová északabbra.
      A SuNort én szeretem, de nem tudom, miért. xD
      Hajrá, várom. ^^

      Törlés